Update situatie in Pakistan (MEI)

De afgelopen weken mocht de totale Lock Down in Pakistan beëindigd worden. In eerste instantie leek dit positief nieuws voor de allerarmste Christenen in de sloppenwijk ‘Khaliq Nagar’. Echter het tegendeel is waar. Veel Christenen hebben hun ontslag gekregen. Een aantal Christenen vervoeren met een loader-riksha stenen voor de fabrieken, in dit werk krijgen Moslims vaak voorrang, helaas zien we dat ook in andere beroepen.

Deze maand is het Ramadan in Pakistan, dit zorgt er voor dat de situatie van de Christenen verslechterd mede doordat er onrust in het land ontstaat en Christenen nog meer buiten de samenleving staan. De situatie blijft zorgelijk, veel Christenen durven niet naar een ziekenhuis met klachten die passen bij het ziektebeeld van het Corona Virus, mede omdat het lichaam bij een overlijden door het ziekenhuis niet wordt vrijgegeven. Zo’n 50.000 Pakistaanse burgers zijn nu besmet het virus, dit getal zal in werkelijkheid helaas fors hoger liggen. De tempratuur is ook flink gestegen, het is zo’n 40 graden Celsius in Lahore momenteel.

Stichting PECA heeft nu zo’n 1180 pakketten mogen uitdelen, hierdoor zijn gezinnen al meerdere keren geholpen. Stichting PECA, probeert de hulp te bieden die in deze situatie mogelijk is en blijft realistisch, de focus van de hulp blijft liggen op de gezinnen die betrokken zijn bij de kerk en de school. Voor deze hulp blijft uw steun ook in de komende weken/maanden nodig. Zoals op het plaatje hieronder te zien is wordt uw hulp erg gewaardeerd! Met uw steun kan in de sloppenwijken de hulp geboden worden die in een uitzichtloze situatie zo hard nodig is en die vaak ook vertrouwen geeft voor de toekomst.