Situatie rondom het corona virus in de sloppenwijk: 'Khaliq Nagar'

Het eerste nieuwsbericht van 2021, een jaar van hoop! 2020 was een bijzonder jaar, met veel lastige maar ook mooie momenten! In 2020 zagen wij veel steun in de voedselpakkettenactie en hebben wij veel zegen ervaren!

Voor 2021 willen wij u het allerbeste wensen! We zullen u middels de website en nieuwsbrieven op de hoogte houden van het werk in de sloppenwijk: ‘Khaliq Nagar’ in Lahore, Pakistan.

In Pakistan zijn afgelopen week de scholen weer opgegaan! Elk jaar zijn de laatste maanden van het jaar de scholen dicht door veel smog en omdat het dan ook kerstvakantie is. Vanaf november waren de scholen gesloten. Nu in het begin van het nieuwe jaar zijn de scholen weer geopend en kan er (Christelijk) onderwijs worden gegeven conform de corona regels.

De situatie rondom corona in Pakistan is aan het verbeteren, in de sloppenwijk zijn minder besmettingen en sterfgevallen. Afgelopen najaar zijn een aantal gemeenteleden van de plaatselijk Savioursschool besmet geweest en zijn er een klein aantal ouderen overleden door de gevolgen van het virus.

De situatie verbeterd, alleen het werk kan nog niet opgepakt worden, veel steenfabrieken zijn nog gesloten, de dagloners kunnen dus nog niet weer aan het werk… Een kleiner deel van de inwoners van de sloppenwijk werkt bij de ‘rijke’ mensen thuis als schoonmaakkracht, tuinman of elektricien, dit werk kan ook nog niet weer uitgevoerd worden.

Dat het werk nog niet opgepakt kan worden zorgt er voor dat er nog veel inkomensverlies is. Met daarbij een sterke nationale inflatie waardoor voedsel soms tot 500% duurder is. Dit zorgt er voor dat de inwoners van de sloppenwijk slecht kunnen voorzien in hun basisbehoeften. Hierdoor is het bestuur van het project in Pakistan bezig de voedselpakketten actie langzaam iets op te schalen. Zodat alle gemeenteleden en gezinnen betrokken bij de school waar nodig weer een voedselpakket kunnen ontvangen.

Stichting PECA wil u vragen te bidden voor de Christenen in Pakistan, de situatie rondom het virus verbeterd, maar het inkomensverlies is nog steeds groot.

Stichting PECA wil u ook vragen om waar mogelijk financieel te steunen* om de voedselpakketten actie weer te kunnen voortzetten!

*Steunen kan ook via de donatie knop op de website (DONEREN)

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.