Onrust afgenomen in Lahore

De onrust ten gevolge van blasfemie is afgenomen. De afgelopen weken zijn er een aantal kleine demonstraties geweest door Moslim-extremisten. Het Pakistaanse leger is ingezet om groepsvorming van Moslim-extremisten tegen te gaan. Het bestuur van project: ‘The Saviours Welfare’ die alles van dichtbij ervaart verwacht dat de rust weer helemaal terugkeert, ook omdat er een strenge Lock Down is aangekondigd.

Toename coronabesmettingen in Pakistan

In Pakistan is een derde golf aan corona besmettingen in alle heftigheid aan de gang. Veel mensen in Pakistan worden getroffen door het virus, mede door de slechte hygiëne in het land. Ook in de sloppenwijk: ‘Khaliq Nagar’ hebben veel mensen verschijnselen van het corona virus.

Onder veel inwoners van de sloppenwijk is een angst om een coronatest te doen. Bij een positieve test kan je gelijk opgenomen worden in het ziekenhuis. De hygiëne in de ziekenhuizen is slecht en de ziekenhuizen zijn overvol. Wanneer de zieke in het ziekenhuis overlijdt ten gevolge van het virus, wordt zijn lichaam niet vrijgegeven voor een begrafenis.  De overledene wordt begraven met vele anderen in een massagraf.

Met de toename in het aantal besmettingen stijgt ook in Pakistan de angst voor de variant van het virus die nu rondgaat in het buurland India. De verschrikkingen in India zijn groot, wanneer die variant uitbreekt in één kwetsbare plek als de sloppenwijk: ‘Khaliq Nagar’ kan dit grote gevolgen hebben.

Alle arbeiders en dagloners zijn nu hun werk kwijt, zowel het werk bij mensen thuis als het werk bij de fabrieken ligt stil. De allerarmste Christenen zijn nu hun loon kwijt en hebben géén buffer. De nood is groot.

De overheid van Pakistan heeft vanaf 10 mei de strengste Lock Down tot nu toe afgekondigd in Pakistan. Alle winkels en openbare gebouwen sluiten, er is een verbod op groepsvorming en er geld een avondklok. Het verbod op groepsvorming is erg belangrijk omdat binnenkort het Suikerfeest is.

Voedselpakketten actie

Stichting PECA heeft in samenwerking met het bestuur van project: ‘The Saviours Welfare’ de afgelopen weken vele pakketten kunnen uitdelen. Deze pakketten zijn noodzakelijk voor de allerarmste Christenen.

Onze dank is groot voor de steun die er is, we willen u vragen waar mogelijk te blijven steunen. Zodat we de voedselpakkettenactie kunnen blijven voortzetten.

Ook willen wij u concreet vragen te bidden voor de Christenen in Pakistan. In het bijzonder voor de kinderen van de Savioursschool die momenteel door de strenge Lock Down géén onderwijs kunnen volgen. Vooral het contact met de andere kinderen en de docenten wordt erg gemist.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.