Kleine versoepelingen in Pakistan

De situatie rondom het corona virus stabiliseert in Pakistan en Lahore. Een aantal versoepelingen hebben plaats gevonden. Een groot aantal winkels zijn weer open en ook sociale voorzieningen zoals bankvoorzieningen en overheidsinstellingen zijn weer open. Echter er blijven ook een aantal belangrijke regels en beperkingen van kracht. De beperkingen die het werken voor de dagloners uit de sloppenwijk belemmeren blijven tot nader orde van kracht.

De vaccinatiecampagne is in Pakistan gestart, ouderen uit de sloppenwijk kunnen een afspraak maken om een vaccinatie te krijgen. Stichting PECA probeert hierin te ondersteunen met vervoer richting de vaccinatie locatie en het maken van de afspraak.

Het bestuur van project: ‘The Saviours Welfare’ blijft het belang van de noodhulpactie benadrukken. In de afgelopen weken zijn er vele pakketten verdeeld en de verwachting is dat dit in de komende week nodig blijft. In Pakistan wordt gebruik gemaakt van een lijst waarop alle betrokken gezinnen aan de kerk en school vermeld staan. Aan de hand van deze lijst nodigt het bestuur van project: ‘The Saviours Welfare’ gezinnen uit om een pakket op te halen. Zo wordt gewaarborgd dat er per gezin één pakket wordt toegekend en wordt drukte rondom de uitdeel locatie vermeden.

Stichting PECA wil het belang van de noodhulpactie blijven benadrukken. We vragen u waar mogelijk steun te blijven geven, zodat zolang het nodig is de noodhulp gegeven kan worden. Ook willen we u vragen te bidden voor de allerarmste Christenen in Pakistan die nu in een onzekere tijd zitten waarin de basis in de vorm van geestelijk onderwijs in de kerk, onderwijs via de school en werk wegvalt.