Regenseizoen zorgt voor problemen

Pakistan is in vele opzichten een land van extremen. Ook het weer en klimaat is vaak extreem. Koude winters, hete zomers en daarbij ook een regenseizoen. Dit laatste zorgt momenteel voor grote problemen.

In de maanden mei, juni en begin juli is het in Pakistan erg heet geweest. Tempraturen komen boven de 40 graden, wat normaal is. Van eind juli tot september is er een regenseizoen in Pakistan. In Khaliq Nagar staan de straten van de sloppenwijk vol water. De eenkamerwoning en hutjes staan onderwater. De inwoners van de sloppenwijk ondervinden veel problemen ten gevolge van het de enorme neerslag.

Het bestuur van project: 'The Saviours Welfare' ervaart de gevolgen ook. Veel gemeenteleden en andere mensen verbonden aan het project wonen in de sloppenwijk. Daarnaast heeft de riolering van het gebouw van The Saviours Welfare ook problemen gekregen, omdat het te veel water te verwerken kreeg. Op dit moment wordt er gewerkt om deze problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

In jaren hiervoor waren er ook problemen in de sloppenwijk ten gevolge van het regenseizoen. Dit jaar is het wateroverlast en de aanhoudende regen extremer. We willen vragen om uw steun voor de mensen die dakloos zijn geworden, hun huis zijn kwijt geraakt of op een andere manier problemen ondervinden van de regenval. Ook willen we u vragen te bidden voor de mensen in de sloppenwijk.