Voedselpakketten als vorm van noodhulp ook in 2023 nog nodig!

Ook in 2023 is het steunen van de lokale bevolking in de vorm van voedselpakketten nog dagelijks erg belangrijk. Voedselpakketten geven de lokale Christenen de basis producten die ze nodig hebben zoals: rijst, meel, zeep, groenten etc.

Veel Christenen kunnen lastig aan werk komen, er zijn minder banen als voor de watersnood door een naargaande economie, onrust in de regering en de hoge inflatie. Enerzijds wordt het inkomen dus lager en tegelijkertijd wordt al het voedsel duurder door de hoge inflatie en de mislukte oogsten in 2022. Gelukkig is het zaaiseizoen achter de rug en wordt er over een aantal maanden een nieuwe oogst verwacht, die als die slaagt uitkomst geeft.

Stichting PECA krijgt nog dagelijks berichten uit Pakistan waaruit blijkt dat noodhulp nodig is. Het bestuur van het project in Pakistan blijft kijken waar de nood het hoogst is en blijft trachten ook de zelfredzaamheid van de lokale bevolking zoveel mogelijk aan te wakkeren. De belangrijkste doelgroep voor de noodhulp zijn op dit moment de Christenen verbonden aan ons project.