Update situatie in de sloppenwijk (JUNI)

Het project om in het kader van het virus: ‘Covid-19’ in de sloppenwijken van Khaliq Nagar noodhulp te bieden loopt nu een aantal weken, veel voedselpakketten zijn uitgedeeld en zullen in de toekomst nog uitgedeeld gaan worden. De nood is nog steeds groot ook al is de Lock Down is opgeheven. Veel arbeiders kunnen weer aan het werk, helaas worden Christenen hierin gediscrimineerd want zo’n 95% van de Pakistaanse bevolking is Moslim.

Veel Christenen zijn nog niet aan het werk en zijn hierdoor veel rondom hun huis in de sloppenwijk. In deze eenkamerwoningen leven vaak gezinnen van zo’n 7-9 mensen. Wanneer een iemand van het gezin besmet raakt verspreidt het virus zich snel in het gezin en dus in de sloppenwijk. Stichting PECA wordt geconfronteerd met besmettingsgevallen in de kerkelijke gemeente en de schoolgemeenschap. Dit baat ons zorgen, omdat er helaas niet de mogelijkheden zijn om in quarantaine te gaan zoals dat in Nederland geregeld is.

De komende weken zal Stichting PECA de noodhulp in Pakistan blijven steunen. De voedselpakketten worden nog steeds uitgedeeld en bieden veel hoop aan de Christenen. Ook de voorlichting blijkt zeer waardevol dankzij tekst en beeld (voor analfabeten) wordt duidelijk uitgelegd hoe je verspreiding tegen kunt gaan en wat de eisen van de overheid zijn.

Stichting PECA hoopt dat u ook de komende weken het werk in de sloppenwijk ‘Khaliq Nagar’ wilt steunen!

Bijkomend is er ook leuk nieuwtje, u kunt nu doneren via de website. Als u klikt op doneer nu! Gaat u automatisch naar iDEAL, daar kunt u het bedrag en de omschrijving invullen. Deze functie is zowel voor op telefoon/tablet/ipad als op de computer bruikbaar!

Wellicht dat het nu met de noodhulpactie een leuk moment is om de knop uit te proberen!

Onderstaand ziet u een plaatje van een arbeider bij de steenfabrieken, deze foto is een aantal maanden geleden gemaakt toen er nog geen sprake was van het COVID-19 virus. Nu is de situatie voor dit soort arbeiders lastig, echter stichting PECA heeft vertrouwen voor de toekomst, want ook in deze nood weten de Christenen in Pakistan zich verbonden met hun Hemelse Vader.