OUDEREN IN KHALIQ NAGAR

In de sloppenwijk Khaliq Nagar wonen erg veel ouderen, deze ouderen hebben zorg nodig en moeten worden beschermd. Stichting PECA probeert met project: 'The Saviours Welfare' er voor verschillende groepen in de sloppenwijk te zijn. Ook voor de ouderen, deze hebben geen inkomen en zijn afhankelijk van hun kinderen, waar ze vaak ook bij in huis wonen.

Stichting PECA probeert er voor ouderen te zijn door zorg te bieden in tijden dat dit nodig is, door de waterpomp beschikbaar te maken maar ook door veiligheid te bieden in het wijkgebouw. Stichting PECA werkt ook in verschillende projecten samen met 'Max Maakt Mogelijk' om extra zorg te bieden door bijvoorbeeld een locatie waar de ouderen elkaar kunnen ontmoeten. Hiervoor is in 2020 in samenwerking met 'Max Maakt Mogelijk' een apart huis aangekocht  (zie dit verslag).

Voor de ouderen die dakloos zijn of niet meer bij hun kinderen terecht kunnen is er twee keer per dag een maaltijd waar ze kosteloos aan kunnen deelnemen. Ze krijgen op die manier het voedsel dat nodig is en hebben ook de sociale contacten die zo belangrijk zijn. Voor de ouderen is er ook een plek gemaakt om te slapen en onderdak te krijgen.

Onderstaand ziet u een korte foto reportage over ouderen in de sloppenwijk.

Wilt u op de hoogte blijven van het werk van Stichting PECA onder ouderen in de slopenwijk Khaliq Nagar? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief of kijk bij de nieuwsblokjes op de 'home' pagina.

Informatiesheet Ouderen
PDF – 391,3 KB 320 downloads