NIEUWS - 2020

Eind 2019 konden er drie gezinnen worden vrijgekocht bij de steenfabriek.

Eind 2019 konden er drie gezinnen vrijgekocht worden van hun arbeid bij de steenfabrieken. Middels een 'micro-krediet' hebben de mannen van deze gezinnen een eigen winkeltje kunnen oprichten! Onder anderen is er een kraampje gestart voor de verkoop van thee voor arbeiders bij de steenfabrieken en ook is er een kleine levensmiddelen kraam gestart. Het is mooi om te zien dat gezinnen in de sloppenwijk 'Khaliq Nagar' niet meer afhankelijk zijn van de steenfabriek, maar zelf met een micro-krediet hun gezin kunnen onderhouden. Wilt u meer weten over het vrijkopen van arbeiders? Klik dan hier!

Gemeente ontwikkeling: 'Saviours Jouthgroup'

Sylvester Bhatti, oprichter van de Stichting PECA en het project: 'The Saviours Welfare, is eind 2019 op werkbezoek geweest in Lahore. In dit bezoek heeft hij een aantal zaken structureel verbeterd en is er mooi werk gedaan! Zo is de school geopend, de kerkverbouwing afgerond en de beveiliging geoptimaliseerd middels veiligheidspoortjes (in opdracht van de overheid).

Dekens en winterkleding voor het hostel

Eind vorig jaar (2019) was het zo dat er oude dekens werden opgevuld met katoen en waar mogelijk werden hersteld in het naaiatelier. Daarom vroegen we ook om uw steun voor nieuwe dekens... Wij kunnen u nu met dankbaarheid berichten dat we deze dekens hebben kunnen realiseren, daarnaast hebben we voor de kinderen van het hostel ook winterkleding aangeschaft omdat het nu toch echt steeds kouder wordt in Lahore.

Nieuwe schoolboeken voor de Saviourschurch

Afgelopen jaar, 2019, is de Savioursschool zoals u welicht weet geheel vernieuwd, er is nu basisonderwijs en ook middelbaaronderwijs. Voor deze verschillende niveaus en verschillende klassen zijn boeken gekocht die Stichting PECA afgelopen jaar ook aan de kinderen kon geven.