Situatie juli Pakistan

De situatie in Pakistan rondom het corona is de afgelopen weken langzaam gestabiliseerd, de zoveelste Lock Down is opgeheven. De inwoners van Khaliq Nagar kunnen langzaam het werk weer oppakken en zijn blij met de versoepelingen. De versoepelingen bieden ook mogelijkheden voor de kerk, de school is gesloten vanwege de zomervakantie.

De werkgelegenheid is nog wel erg laag, veel Christenen kunnen niet aan het werk bij de sloppenwijk omdat Moslims voorrang krijgen, er weinig werk is en omdat ze vaak nog niet gevaccineerd zijn.

Het vaccineren is op zichzelf al een groot probleem in Pakistan. Er zijn voor een arm land als Pakistan veel vaccins beschikbaar en eenieder kan daar zelf een afspraak maken voor vaccinatie, hierin wordt géén onderscheid gemaakt in leeftijd.

Het probleem echter is dat het vaccineren fraudegevoelig is, uit India komen verhalen over een vaccinatie waarin niet het vaccin ingespoten wordt maar zeewater. Met als gevolg dat er géén bescherming is tegen het virus. In Pakistan doen soort gelijke verhalen ook de ronde, hier kunt u een artikel lezen over deze problematiek. Dit zorgt dat veel Pakistanen bang zijn voor een vaccinatie en het eigenlijk niet willen.

Stichting PECA probeert de vaccinatiecampagne wel te ondersteunen, zodat zoveel mogelijk inwoners van de sloppenwijk weer kunnen werken en tegelijk ook beschermd zijn tegen het virus. Met project: ‘The Saviours Welfare’ wordt geholpen met het maken van een afspraak voor de vaccinatie en het vervoer naar en vanaf de vaccinatielocatie.

Momenteel is er door de lage werkgelijkheid nog wel een grote vraag naar voedselpakketten, de allerarmste Christenen hebben geen reserves en geen werk. Ze zijn afhankelijk van de hulp van project: ‘The Saviours Welfare’.

Kortom de situatie verbeterd, echter Stichting PECA is realistisch en ziet dat het einde van deze lange strijd tegen het virus nog niet over is en dat er de komende tijdproblemen zullen voor blijven doen ten gevolge het virus.

Wij vragen u  te bidden voor de allerarmste Christenen in de sloppenwijk Khaliq Nagar. Daarnaast vragen wij u waar mogelijk ook om financiële steun zodat de voedselpakketten actie kan blijven doorzetten.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.