Bijna Kerst in Khaliq Nagar...

Morgen is het Kerst, mensen over de hele wereld staan stil bij de komst van Jezus naar onze wereld. Als klein kindje, in een stal in Bethlehem.

In Pakistan is het momenteel lastig, zoals u wellicht bekend door eerdere berichtgeving. De gevolgen van de waternoodsramp deze zomer zijn nog dagelijks te merken. Gezinnen zitten zonder werk, hebben een beschadigde woning en hebben geen geld om aan voedsel te komen.

Kort na de ramp heeft Stichting PECA gesteund door en in samenwerking met, Max Maakt Mogelijk een noodhulp actie opgezet. Deze actie is nog elke dag erg belangrijk. Gezinnen worden geholpen met de eerste levensbehoeften, ook worden er huizen herbouwd. Gisteren zijn de pakketten voor tijdens de Kerst dagen uitgedeeld in de sloppenwijk.
Als bestuur van Stichting PECA kijken we terug op een bijzonder jaar, een jaar waarin we verwachten langzaam terug te kunnen naar een normalere situatie in Pakistan waar het corona virus naar de achtergrond zou verdwijnen. Dit gebeurde ook, maar met de waternoodsramp is er nieuwe acute nood. We zijn ongelooflijk dankbaar dat er zo veel steun is om hulp te kunnen bieden en hopen dit ook in de komende periode (blijvend) te kunnen bieden.

'De maag zal zwanger zijn en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuel geven', wat in onze taal betekent 'God met ons'. (Mattheüs 1:23)

Zo mogen wij in Nederland morgen Kerst vieren en ook de mensen in Pakistan. God is met ons, zijn zoon is naar de aarde gekomen en hij is elke dag met ons, ook in Pakistan.

Namens het bestuur van Stichting PECA,
Gezegende kerstdagen en een voorspoedig 2023!