Veel besmettingen in de sloppenwijk!

De afgelopen weken waren in Pakistan heftig te noemen. Veel mensen in Khaliq Nagar, de grootste sloppenwijk in Lahore, hebben corona gekregen. Ook leden van het bestuur zijn ziek geweest van het virus, velen zijn al weer aan de beterende hand en sommige zijn al helmaal genezen. Toch zijn veel inwoners van slopennwijk erg ziek geweest.

Binnen de sloppenwijk is het virus de voorbije weken hard rond gegaan dit heeft veel te maken met dat gezinnen op straat leven en de huizen (1-kamer woningen) erg klein zijn. Het bestuur van The Saviours Welfare heeft geprobeerd besmette mensen verbonden aan het project in quarantaine te zetten in de lokalen van de school. Daar kon medische hulp geboden worden voor zover dat mogelijk was. Er is voor gezorgd dat alle gezinnen waar het virus toe sloeg voldoende voedsel hadden zodat iedereen kon aansterken.

Deze week zijn de meeste mensen uit quarantaine gegaan en een start gemaakt met de dagelijkse werkzaamheden binnnen het project.