De voedselpakketten actie in Khaliq Nagar

Via dit bericht willen wij u een korte update geven over de noodhulp die wij bieden in de sloppenwijk: 'Khaliq Nagar'. De afgelopen weken hebben wij u meerdere malen bericht dat wij de gezinnen die verbonden zijn aan de Savioursschool en de Saviourschurch willen helpen nu de situatie voor deze allerarmste Christenen uitzichtloos lijkt. Stichting PECA heeft al deze 450 gezinnen kunnen helpen met een voedselpakket en de voorlichting. Dit voedselpakket biedt genoeg om de komende 10 dagen door te komen, daarna wil Stichting PECA met het project: 'The Saviours Welfare' opnieuw een pakket aanbieden om deze gezinnen door de Coronacrises heen te helpen.

De actie wordt geleid door het bestuur van project: 'The Saviours Welfare' het verdelen van de pakketten wordt in de straten gedaan door de Saviours Jouthgroup, de jeugdvereniging van de Saviourschurch. Middels het noteren van de adressen en het controleren van Identiteitsbewijzen waarborgt het bestuur van het project dat elk gezin 1 pakket ontvangt voor 10 dagen en niet opeens meerdere.

Stichting PECA ziet Gods hand in dit werk, twee Christelijke mannen uit Lahore, hebben het project: 'The Saviours Welfare' financieel gesteund om nog zo'n 1300 gezinnen eenmalig een voedselpakket te kunnen aanbieden. Al deze pakketten zijn afgelopen paasweekend in Khaliq Nagar verdeeld onder de mensen die het zo hard nodig hebben, hieronder waren ook niet Christelijke mensen.

In totaal zijn er dus ongeveer 1750 gezinnen geholpen met een pakket, 450 van deze mensen zijn verbonden aan de Saviourschurch of de Savioursschool, deze mensen hopen wij in de nabije toekomst weer noodhulp te kunnen bieden!

Onderstaand ziet u een PowerPoint presentatie die de komende weken online wordt getoond in verschillende kerken in Nederland. Mocht u de presentatie ook via uw kerk willen verspreiden dan kan dat, hij is te downloaden via de link hieronder.

NOODHULP CORONA BEELDVERHOUDING 3 4
PowerPoint – 6,5 MB 502 downloads