PARTNERS

Stichting PECA is een organisatie die niet kan bestaan zonder de hulp en steun van externe partijen. Stichting PECA heeft met verschillende grote projecten veel belangrijke en noodzakelijke steun gekregen van grote organisaties. Hieronder willen wij een overzicht geven van de verschillende organisaties die ons de afgelopen jaren steunen op verschillende vlakken.

Mooiwater

Mooiwater is een landelijk opererend bedrijf uit Dronten dat klanten voorziet van zacht, 100% kalkvrij water met behulp van waterontharders. Onze passie is klanten blij maken met zacht water. Zacht water geeft veel comfort omdat het kalkaanslag voorkomt en is het gezond omdat het uw huid en haar spaart. Daarnaast willen wij graag een bijdrage leveren aan een beter milieu. Dit bereiken we door o.a. besparingen op schoonmaakmiddelen, beter rendement van uw verwarming en verlenging van de levensduur van huishoudelijke apparatuur. Door gebruik te maken van de nieuwste technologieën zijn onze waterontharders zeer efficiënt met het laagste  water en zoutverbruik. In 2020 hebben we het keurmerk MVO conform ISO 26000 voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen gekregen.

Bijzonder Noden

Wie is Bijzondere Noden?Samen dienen vanuit de kerk. Dat is waar Bijzondere Noden voor staat. Wij geloven dat de Bijbelse opdracht tot dienstbaarheid een opdracht voor Gods kerk is. Daarom geeft Bijzondere Noden handen aan de kerk in meer dan 30 verschillende landen.

DaySeaDay

Dayseaday Group is al jarenlang een toonaangevende handelspartner in verse en diepgevroren visproducten.Noordzeevis, zoals tong en schol, zijn nog steeds heel belangrijk voor het bedrijf, maar het bedrijf is vooral gegroeid in de import van zeevis en kweekvis uit Azië, Zuid Amerika en Zuid Afrika. Dayseaday is gevestigd in het viscentrum van Europa: Urk.

Max Maakt Mogelijk

Stichting Max Maakt Mogelijk heeft als doel: "het bevorderen en ondersteunen van het maatschappelijk en geestelijk welzijn van ouderen in de samenleving". Max doet dit op zowel nationaal als internationaal gebied. Max Maakt Mogelijk heeft verschillende projecten opgezet samen met Stichting PECA voor de ouderen in de sloppenwijk. Zo is er bijvoorbeeld een pand aangekocht om ouderen in op te vangen. Meer daar over lees je hier.

Wilde Ganzen

Wilde ganzen, ondersteund projecten die zich in zetten voor de bestrijding van armoede. Wilde Ganzen doet dit al geruime tijd en biedt hulp met geld, advies, expertise & netwerk. In het verleden heeft Wilde Ganzen meerdere malen met financiële steun en advies Stichting PECA geholpen.

Stichting Gave

Stichting Gave maakt kerken en christenen bewust van de Bijbelse roeping om vluchtelingen gastvrij te ontvangen. Gave helpt christenen om vluchtelingen te zien, lief te hebben en een plek te bieden in de christelijke gemeenschap. Samen met Stichting Gave heeft Stichting PECA verschillende bemoedigingsacties op touw gezet om (Pakistaanse) asielzoekers te bemoedigen en bewust te maken van hun situatie.

Stichting De Ondergrondse Kerk

Stichting De Ondergrondse Kerk is een Nederlandse organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen,  samen met Stichting PECA heeft het juridisch hulp gegeven aan christelijke slachtoffers van blasfemie in Pakistan. Hiervoor heeft Stichting De Ondergrondse Kerk ook financiële steun gegeven aan Stichting PECA.

The Saviours Welfare

The Saviours Welfare is de partnerorganisatie van Stichting PECA in Pakistan. Veel projecten die Stichting PECA bij haar achterban naar voren brengt worden door The Saviours Welfare in Pakistan uitgevoerd. Zo is er bijvoorbeeld bij het piek aantal besmettingen van het corona virus een noodhulp actie opgestart in de sloppenwijk 'Khaliq Nagar'. Voor deze actie zijn in Nederland door Stichting PECA financiële middelen verzameld, The Saviours Welfare verzorgt in Pakistan de coördinatie en uitvoer van het project.

Gereformeerde Zendingsbond

De gereformeerde zendingsbond verbindt Nederland met Gods wereldwijde kerk. De GZB wil mensen over de hele wereld bereiken met het Evangelie. De GZB wil werken aan gemeenten waar iedereen welkom is, waar mensen groeien in geloof, waar oog is voor elkaar en voor kwetsbare groepen in de samenleving. Deze visie deelt Stichting PECA samen zijn erg verschillende projecten ontstaan om te zorgen voor groei van het evangelie. Zo heeft de GZB de opzet van de Saviour's Church deels bekostigd.

ODD Fellows Dronten

Odd Fellows is een organisatie die boeken verkoopt vanuit een winkelpand in het centrum van Dronten. De opbrengst vanuit deze verkoop doneert de organisatie aan goede doelen. Een van deze doelen is Stichting PECA, voor de jaarlijkse gift(en) is stichting PECA erg dankbaar.