Update voedselpakketten actie (APRIL)

Net als vele andere landen wordt ook Pakistan hard geraakt door het corona virus,  Pakistan is een arm land en kan daarom harde economische klappen slecht incasseren. De overheid van Pakistan heeft besloten om 11 mei nieuwe maatregelen in te voeren en de economie weer te laten draaien. Dit heeft gevolgen voor onze voedselpakketten actie, de screening zal nog strikter worden en er zal nog beter worden gekeken naar waar een voedselpakket echt noodzakelijk is! Stichting PECA wil de zelfredzaamheid van de arme christenen namelijk ook aanmoedigen. De voorlichting die middels posters en kleine bijeenkomsten wordt gegeven blijft zeer belangrijk.

Op dit moment is de situatie nog niet zo dat de economie opgestart is, de bouwsector is de enige sector die haar projecten kan afmaken en verder kan opstarten. 85% van de winkels is gesloten, de voedsel gerelateerde winkels zijn als enige winkels nog open. Dit gaat 11 mei naar alle waarschijnlijkheid veranderen.

De docenten van de Savioursschool bereiden zich voor om les te gaan geven. De afgelopen weken zijn er voor zo'n 3 maanden lessen voorbereid. De lessen zijn de afgelopen weken op afstand door gegaan, de leraren hebben werkboekjes uitgedeeld bij de kinderen zodat ze kunnen blijven leren. Maandag 11 mei is er een gesprek tussen de ouders van de leerlingen en de docenten zodat er een beslissing kan worden genomen over de wijze waarop het onderwijs wordt gegeven.

Stichting PECA hoopt dat u de noodhulp wil blijven steunen, want ook al zijn de vooruitzichten beter voor de allerarmsten christenen en de dagloners, de noodhulp blijft nodig tot de situatie 'echt' achter ons ligt. Onder anderen bevolkingsgroepen als ouderen en kinderen hebben de komende tijd nog steeds hulp nodig!

Van de eerste weken van de actie is een Verantwoordingsverslag gemaakt, die kunt u hieronder downloaden of hier lezen.

VERANTWOORDINGSVERSLAG NOODHULP COVID 19
PDF – 1,1 MB 758 downloads