Noodhulp onder ouderen

Het corona virus raakt veel verschillende bevolkingsgroepen, ook de ouderen. De ouderen zijn in voeding, levensonderhoud en onderdak afhankelijk van hun kinderen. De kinderen met vaak een groot gezin zijn afhankelijk van het dagloon dat door de maatregelen van overheid om het corona virus tegen te gaan is weg gevallen. De kinderen kunnen zonder noodhulp van Stichting PECA niet voor hun ouders/ouderen zorgen. Stichting PECA  helpt deze gezinnen. Echter bieden ze ook direct hulp aan de ouderen door onderdak te geven, door voedselpakketten beschikbaar te stellen en voor dakloze ouderen is er twee maal per dag een maaltijd.

Ook in tijden dat corona nog geen rol speelde werd er al zorg geboden voor de ouderen. De ouderen zijn afhankelijk van hun kinderen, echter kunnen deze niet altijd de hulp bieden die nodig is. Samen met 'MAX maakt mogelijk' probeert stichting PECA de ouderen te helpen. Meer daarover kunt u hier lezen.