NIEUWS - 2020

Noodhulp onder ouderen

Het corona virus raakt veel verschillende bevolkingsgroepen, ook de ouderen. De ouderen zijn in voeding, levensonderhoud en onderdak afhankelijk van hun kinderen. De kinderen met vaak een groot gezin zijn afhankelijk van het dagloon dat door de maatregelen van overheid om het corona virus tegen te gaan is weg gevallen. De kinderen kunnen zonder noodhulp van Stichting PECA niet voor hun ouders/ouderen zorgen. Stichting PECA  helpt deze gezinnen. Echter bieden ze ook direct hulp aan de ouderen door onderdak te geven, door voedselpakketten beschikbaar te stellen en voor dakloze ouderen is er twee maal per dag een maaltijd.

Voorlichting als onderdeel van de noodhulp!

Een van de soorten noodhulp die Stichting PECA biedt onder de christenen in Khaliq Nagar is de voorlichting. Middels verschillende posters, worden de coronamaatregelen duidelijk gemaakt. Dit is voor kinderen en ouderen goed te begrijpen, daarnaast is het ook voor de analfabeten door de symbolen goed te begrijpen.

Ouderen- jongerendienst in 'Khaliq Nagar'

Afgelopen week mocht er een speciale gebedsdienst plaatsvinden georganiseerd door de Saviourschurch waarin ouderen en jongeren samen beden om bescherming tegen het COVID-19 virus. In deze dienst kwam de verbondenheid in de groeiende gemeente erg mooi naar voren.

De voedselpakketten actie in Khaliq Nagar

Via dit bericht willen wij u een korte update geven over de noodhulp die wij bieden in de sloppenwijk: 'Khaliq Nagar'. De afgelopen weken hebben wij u meerdere malen bericht dat wij de gezinnen die verbonden zijn aan de Savioursschool en de Saviourschurch willen helpen nu de situatie voor deze allerarmste Christenen uitzichtloos lijkt. Stichting PECA heeft al deze 450 gezinnen kunnen helpen met een voedselpakket en de voorlichting. Dit voedselpakket biedt genoeg om de komende 10 dagen door te komen, daarna wil Stichting PECA met het project: 'The Saviours Welfare' opnieuw een pakket aanbieden om deze gezinnen door de Coronacrises heen te helpen.

De paadagen in Khaliq Nagar

Pasen was dit jaar anders als normaal. Normaal kon er samen gekomen worden in de Saviourschurch dit was dit jaar niet het geval, op het dak van het gebouw is bij zonsopkomst een dienst + paasontbijt georganiseerd. Bij de dienst en het ontbijt zat iedereen 1,5 meter uit elkaar om te voldoen aan de eisen vanuit de overheid. Op deze manier kon toch het evangelie verkondigd worden.

Voedselpakketten actie Stichting PECA (MAART)

De afgelopen weken mocht Stichting PECA een actie uitrollen om geld in te zamelen voor noodhulp onder de allerarmste Christenen in sloppenwijk 'Khaliq Nagar'. Deze gezinnen kunnen niet voorzien in de basisbehoeften omdat ze hun dagloon kwijt zijn ivm de maatregelen rondom COVID-19...

Voedselpakketten in Lahore (MAART)

28 Maart mocht er voorafgaand aan de voedselpakketten actie die nu is opgezet door Stichting PECA al wat voedsel uitgedeeld worden door Stichting PECA in de sloppenwijken van Lahore. Het gaat om het voorzien in de voornaamste behoeften van de aller armste Christenen in Khaliq Nagar. Door dat veel christenen moeten leven van een dagloon kunnen ze niet meer voorzien in hun basisbehoeften... Ze kunnen door de strenge maatregelen rondom COVID-19 niet meer aan het werk... Hierdoor gaat de weerstand van de Christenen erg achter uit en worden ze extra vatbaar voor het virus. Stichting PECA wil er zijn voor deze christenen, hier is uw steun voor nodig. Met voedselpakketten van €15,00 kan een groot gezin in Pakistan 10 dagen leven, stichting PECA wil zo'n 300 gezinnen steunen en helpen in deze lastige tijd, uw steun is daarbij erg hard nodig. Als u doneert geld doneert naar NL19INGB0006519630  onder vermelding van: 'Corona' dan kunnen wij met uw financiële steun voedselpakketten uitdelen. Daarnaast is uw gebed ook erg belangrijk, wij vragen u om aan deze christenen aan de andere kant van de wereld te denken in uw gebeden.

Speciale bemoedigingsdienst rondom COVID-19

In Pakistan grijpt het Corona Virus ook om zich heen, steeds meer mensen worden getroffen. De regering treft ernstige maatregelen en eist dat deze worden nageleefd. Door deze maatregelen kunnen de allerarmsten Christenen in de sloppenwijken van Lahore niet voorzien in hun basisbehoeften, ze leven van hun dagloon. Dit dagloon ontvangen ze nu niet...

Het Corona Virus in de sloppenwijk 'Khaliq Nagar'

In Pakistan grijpt het Corona Virus (COVID-19) om zich heen, de Pakistaanse regering heeft in navolging van andere landen in de regio het besluit genomen om zeer strenge maatregelen te nemen. Deze belangrijke veiligheidsmaatregelen zijn er om de verspreiding van het virus tegen te gaan en de bevolking van Pakistan te beschermen. Alle kerken, scholen, universiteiten, trouwzalen, winkelcentra en zakencentra zijn gesloten. Deze maatregelen hebben ernstige gevolgen voor de christenen in Pakistan en voornamelijk in de sloppenwijk 'Khaliq Nagar' waar Stichting PECA werkt onder project 'The Saviours Welfare'.

Resultatenuitreiking op de Savioursschool

Op de Savioursschool zijn deze week de rapporten uitgereikt aan de kinderen! Alle 300 kinderen op de Savioursschool mogen erg blij zijn met het resultaat! De resultatenuitreiking was fijn, de kinderen werden in het zonnetje gezet en mochten genieten van het resultaat van de afgelopen tijd leren op de school.

Kinderen door kou binnen.

Door de kou in Pakistan zijn de kinderen deze week veel binnen in de school! Omdat het buiten onaangenaam koud is en omdat het Khaliq Nagar de sloppenwijk van Pakistan moeilijk is om aan goede winterkleding te komen.

42 Christelijke jongeren vrijgesproken!

42 Christelijke jongen zijn vijf jaar geleden na een lynchpartij van moslimextremisten in Youhanabad gearresteerd, vandaag vijf jaar na deze gebeurtenis zijn deze jonge mensen vrijgesproken en vrijgelaten uit de gevangenis. Onder hen was een bekende van project: 'The Saviours Welfare'.